”سه نخ آخر” در جشنواره بیستم و نهم
نمایش "سه نخ آخر" روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه در بخش برگزیدگان مناطق بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به روی صحنه می‌رود.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، این نمایش نوشته و کارگردانی "سلمان فرخنده" از ساعت20:30 در پارکینگ تالار وحدت اجرا می‌شود. این نمایش که تاکنون 17 جایزه استانی را از آن خود کرده، آخرین اجرای خود را در جشنواره منطقه‌ای شهر کرد با دریافت 7 جایزه به صحنه برده ‌است.
سه نخ آخر که در سه اپیزود و به سه زبان آلمانی، کردی ترکیه و فارسی نگاشته شده، سه داستان را در یک بازه زمانی 50 ساله  روایت می‌کند، روایت‌هایی که همه در یک واگن قطار اتفاق می‌افتد. این نمایش نخستین نمایش ایرانی است که تاکنون به زبان‌های آلمانی و کردی ترکیه به اجرا درآمده‌ و بازیگران آن 8 ماه را صرف یادگیری و تمرین زبان‌های آلمانی و کردی این اثر کرده‌اند.
علاوه بر سلمان فرخنده که نویسندگی و کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد، مجتبی کاتوزیان دستیار کارگردان این نمایش است. طراحی صحنه سه نخ آخر را هم ابولفضل سلیمی دربرزی انجام داده ‌است. بازی در اپیزود اول را که به زبان آلمانی اجرا شده است: محمدرضا ارکان، پاشا بدرود، محمدرضا زبرجدی، وحید ملک‌ثابت، میثم صدری، محمود گلکار بر عهده دارند. میترا مومنی و سلمان فرخنده بازیگران اپیزود دوم هستند که به زبان کردی ترکیه اجرا می‌شود. بازی در اپیزود سوم هم بر عهده سعید شهریار، مریم نیک آئین و مجتبی کاتوزیان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد